Իրանական Tehran Times լրատվական գործակալությունը հրապարակել է հոդված, որում հեղինակն անդրադարձ է կատարել Իրանում քրիստոնեական մշակույթին, կրոնական համայնքների համակեցությանն ու հայկական եկեղեցիներին:
Սոցիալական ֆենոմեն. Tehran Times-ը պատմել է Ղազվինի հայկական թաղամասերի և եկեղեցիների մասին
Իսլամական հանրապետությունում գործում են բազմաթիվ հոյակապ եկեղեցիներ և մատուռներ, որոնք հիացնում են զարմանալի ճարտարապետությամբ, նշում է հեղինակը`ավելացնելով, որ պարզապես պետք է այցելել այդ վայրերը:
Իրանական այլ քաղաքների նման, Ղազվինը մահմեդական, հրեական, քրիստոնեական և զրադաշտական համայնքների խաղաղ գոյակցության ապացույցն է`սոցիալական ֆենոմեն, որի մասին կարելի է կարդալ բազմաթիվ ճամփորդների գրություններում:
Այս ամսվա սկզբին ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն ճանաչել է դեպի Սուրբ Թադեոս առաքյալի վանք ուխտագնացության մշակութային նշանակությանը`այն ընդունելով որպես համատեղ ավանդույթ, որն արժանի է Իրանի և Հայաստանի պաշտպանությանը:
Իրանի հայկական թաղամասերը դեռևս միջնադարից հիշատակվել են արևմտյան ճանապարհորդների գրություններում: Ֆրանսիացի ոսկերիչ և ճանապարհորդ Ջոն Շարդինի «Պարոն Ջոն Շարդինի ճանապարհորդությունները» գիրքը համարվում է Պարսկաստանի և ընդհանրապես Մերձավոր Արևելքի մասին վաղ արևմտյան լավագույն գործերից մեկը:
Անդրադառնալով Իրանում ապրող հայերին և հայկական հաստատություններին`հեղինակը նշում է, որ արևմտյան և կենտրոնական շրջանների հայկական թաղամասերը հիմնականում սկիզբ են առել Շահ Աբբաս I-ի ժամանակներից, որը մեծ թվով քրիստոնյաների վերաբնակեցրել է Իրանում` նրանց վաճառականի, ձեռներեցի և արվեստագետի ներուժը օգտագործելու նպատակով և դրա դիմաց ապահովում էր նրանց կրոնական ազատությունը:
Ղազվինի ամենահայտնի եկեղեցիներից է Քանտոր (կամ Կանտուր) եկեղեցին, որը կառուցվել է 1905 թվականին ճանապարհաշինության համար վարձված ռուս ինժեներների համար:
Ինչպես նշում է հեղինակը, Ղազվինը ժամանակին եղել է հզոր Սեֆյան Պարսկաստանի մայրաքաղաքը`1548-ից 98 թվականներին:
Այսօր այն զբոսաշրջության գլխավոր ուղղություն է՝ հիանալի վերականգնված քարավանատներով, թանգարաններով և հետաքրքիր ռեստորաններով: